Quantcast
Browsing all 25 articles
Browse latest View live

Bye-bye Bajkál!

"2008. augusztus 6. 01:07 Szljudanka, vasútállomás, vonatra várva. Minthogy helyi idő szerint hajnali 4:12-re fut be a vonatunk, és nem akartunk a szálláson még egy éjszakát eltölteni, most itt ülünk a...

Újra vonaton

"2008. augusztus 6. Szljudanka és Zabajkalszk között vonaton. Platzkartnyi, folyosói felső ágy, meszto 50.Egy ilyen helyen az embernek igazából nincs más dolga, mint aludni vagy naplót írni....

Miközben...

Mi, ezúttal Melinda és Lami - ezúton köszönjük, hogy vendégszerzőként szerepelhetünk a blogban :-) - elszakadtunk a többiektől, hiszen a vízumügyintézés során elkövettünk egy apró hibát és augusztus...

Csíta

Nem ez bizony nem a Tarzan főszereplő majma, hanem Kelet-Szibéria legnagyobb katonai támaszpontjának városa. Erről még a Lonely Planet útikönyve is csak 3 sort ír. Nos, nekünk itt kellett eltöltenünk...

Különös útlevél

Augusztus hatodika, reggel 9. Ez az utolsó napunk Oroszországban, legalábbis nagyon reméljük, mert ha nem, akkor lejár a vízumunk és kezdődik a haddelhad. (Ezt hogy írják?). Olvastuk a neten, hogy van...

Első lépések

Folytatjuk szakadár sorozatunkat, amiben mi (Melinda és Lami a vendégszerzők) előretolt ékként benyomolunk Kínába. Elindultunk hát a határról busszal, amivel csak 15 km-t kellett megtennünk. Mandzsúria...

Mongol vízum Irkutszkban

Még itthon szóba került, hogy tulajdonképpen minket érdekelne Mongólia, ha csak egy kis időre is, mert a végtelen mongol sztyeppéken lovaglászni, kumiszt inni, és közben hátrafelé nyilazni a Nadaam...

Kő kövön nem marad

(Az előző bejegyzést köszönjük Dudinak. Elvileg ki kéne írnia a blognak a post szerzőjét automatikusan, de úgy tűnik nem csinálja... Valaki nálam programozósabb majd segítsen plz megoldani a...

Szű-jan-lié

És most vissza az előretolt örshöz Mandzsúriába. Történt ugyanis, hogy befejezvén a délutáni alvásunkat elindultunk a városba. De előtte gondoltuk, hogy elintézünk még egy apróságot, megkérdezzük,...

Videjó 1.

Manzhouli felé buszozva (János, Dzsudzsi, Mariann és én) kicsit nehéz szívvel néztünk a következő 4 hét elébe. Ehhez képest különösen irreálisnak hatottak azok a semmi közepébe épült ház nagyságú,...

Vonatjegyvásárlás I.

Még Magyarországon a kínai vasúti menetrend alapján a következő volt a tervünk: Mandzsúriába elérünk valahogy (ez sikerült...) Onnan egy másfél órányi vonatozással Hailaer-be megyünk, onnan egy másfél...

View Article

Az első kínai kaja, az első mogyorós csirke

Volt még egy kevés orosz kolbászunk és kenyerünk de szép lassan elérkezettnek láttunk az időt arra, hogy igazi kínai helyen együnk. Ilyet nem nehéz találni arrafelé, szerintem minden ötödik kínai ember...

Újra együtt

Elérkezett az idő, amikor végre újra találkozunk a többiekkel! Ma nekik kell megküzdeni a határon az elemekkel... Nekünk sok dolgunk nem volt, kicsekkeltünk úgy 10 óra körül a hotelből, aránylag...

Manzhouli - Hailaer

Nekünk (is) a Lami-féle szépségkirálynős étkezde volt az első kínai kajás élmény, bár valójában nem nevezhető igazi kínainak, hiszen elég közel vagyunk még az orosz határhoz, és ez a vegyesség meg is...

Hailaer

2008.08.08.Szép kerek dátum, ma kezdődik az olimpia. Bár Kína egésze vlsz minimum egy éve olimpiai díszbe van öltöztetve határtól határig. Messze vagyunk még Pekingtől, mégis minden taxi/busz ablakában...

A kínai élelmiszerbolt

A cikkek egy részéről kinézetük vagy kép alapján lehet következtetni... más részéről meg egyáltalán nem. A kínaiak nem isznak sok tejet, de azért van (dobozos, és valszeg az olimpiára várható turisták...

Luxusutazás Hailertől Datongig 1.rész

Sok-sok instant kínai csodával a hátizsákunkban felpattantunk a vonatra, annak is az első osztályára. "Papiros jegyeinket kicserélték 1-1 helyre szóló plasztik kártyával, amazokat pedig egy mappába...

Luxusutazás Hailertől Datongig 2.rész

Az étel ajándékozásának hagyományát nem messze az étkezőkocsitól, saját vagonunkban is tapasztalhattuk. Az egyik fülkében volt 3 kínai utastársunk. Két középkorú nő, és egyikük 12 éves kisfia. A fiú,...

A "Simon, Csucsu és Janó" triumvirátus története

Katcabogár - a blog szerzője – felkérésének eleget téve, utazásunk Irkutsk (RUS) és Datong (PRC) közötti eseményeit írom meg, ahogy azt Tomi és Simon barátaimmal láttuk. Történt anno Domini 2008. új...

View Article

A triumvirátus története folyt. köv.

Marsutkákkal úttalan utakon II. Augusztus 5-én hajnalban a rövid készülődést követően – egy tök üres házban nagyon nem volt mit szétpakolni; neszeszer, hálózsák, pálinka – már a kapu előtt vártuk a...